Himmelsk mat!

Matfreak som jag är så måste jag berätta lite om gårdagens matupplevelse!!
Vi var som sagt bjudna till Stockholm av Magnus chef för att vara med på invigningen av de nya kontoret! Mingelmenyn på kontoret var som en halv middag bara den! Mördegssnurror med svamp, sparrisinlindad parmarulle, vårrulle m chilisås, mozzarella och tomatspett och kycklingspett. Lite bubbel till det :)

Middagen serverades senare på restaurang Himlen i Skrapan på Södermalm. Så otroligt fin mat. Underbar service, personalen var hur goa som helst och jag har aldrig hört dess like till vinpresentationer :)

Förrätten bestod av Kalixlöjrom som smälte i munnen! Surdegsbakad lök, potatischips, gräslök, rödlök och creamefraise! ( Jag vet inte varför  bilderna hamnar i annan ordning än den jag laddar upp dem i, bara lite irriterande!!)

Varmrätten, lammsadel med Karl-Johansvamp, gulbetor och en friterad potatishistoria. Lammet var helt ljuvligt, perfekt stekt med en underbar karamelliserad yta! Mmm..

Efterrätten bestod av äpple, kanelmaränger, hasselnötter och en kolaglass med havssalt! Försvinnande gott även den rätten även om jag vid det här laget började bli tämligen mätt! Som tur var det inte speciellt stora portioner och vi åt under ganska lång tid!

Vilket nog var bra med tanke på att vinerna oxå var suveränt goda och valda med stor omsorg till menyn. Speciellt efterrättsvinet en Muscat Asti som nästan bubblade lite! Var ju rätt länge sen jag drack några mängder alkohol med tanke på graviditet, amning och småbarn runt benen :) Men det gick jättebra, vi åt ju hela tiden :)

Förrutom all god mat hade vi jättetrevligt sällskap och helt klart en toppenkväll!

Kram och godnatt!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0