Tillbaka till vardagen..

 

Kom hem runt 1530 efter en riktigt mysig helg i Hällevik. M åkte mot jobb i Stockholm vid 1600 så det var bara att komma in i matchen, fixa middag, söndags duscha och lägga trollungar :) Nu vid 2100 har de somnat in båda två och jag har krupit ner i sängen. Tänkte skriva lite här och börja fundera på veckans matsedel och "to do list"

I går morse packade vi in oss i Hondan, jag, Sofie och Karin. Alexander och Melvin fick oxå följa med. Lite packning och en dubbelvagn på det, så var det rätt fullt sen :)

Tanken var att Vilande Nålen skulle ha pysselhelg nere hos Sofia i Hällevik. Från början kunde de flesta men lite annat kom emellan så vi blev fyra + två kids.

Gick fint ner då Sofie gjorde ett kanonjobb med att hålla barnen på bra humör i baksätet! Blev bjudna på god lunch när vi kom och sen blev det en långpromenad genom Hällevik med diverse hustittning:)

Givetvis hade jag en liten tårta med ner :) Så efter promenaden var det dekoreringsdags! Tårtan är en Salty Caramel Chocolate Cake från bloggen louisspis.
Chokladbottnar, salt kola marängsmörkräm och chokladfrosting. För att kunna frakta den så hade jag inte lagt på frostingen utan spritsade den på plats.

Provade min nya tyll, Wiltons 2D. Den ska vara ännu bättre än 1M att göra rosor med och Jag är nöjd med resultatet :)

 

Var lite orolig att smörkrämen inte skulle smaka tillräckligt mycket salt och kola. Tårtan var riktigt god men nästa gång kan jag gott ha i lite mer både salt och kola!


 
Förutom tårta så fick vi jättegod mat, chevretoast, grillad fläskytter, potatisgratäng och bea :)) 
 
Sen kom vi igång med vårt pyssel. Tanken var att göra julstrumpor av utrensade kläder och alla fick vi ihop någonting.. De andras var jättefina, jag ska nog hålla mig till att baka och låta nån som är duktig att sy göra det :))
 
Idag blev det mysbrunch med amerikanska pannkakor innan hemfärd.
 
Sen tillbaka till vardagen och ett par dagar ensam med småtrollen.
 
Supertack till Sofia för att vi fick komma och till alla för en jättemysig helg med mycket tjöt, skratt och gott i magen :)

Kommentarer
Postat av: Maria Sanden

Den där tårtan vill jag med bli bjuden på!!!

Svar: Får bli till jul då, för innan dess är det väl tårtförbud??
Anna Nilsson

2012-11-18 @ 22:55:49
Postat av: Maria Sanden

Hmm, det är väl kanske så tyvärr!!

Svar: Men jag tänkte ev försöka sälja en på julmarknaden, så du kan ju köpa den :)
Anna Nilsson

2012-11-19 @ 11:33:11
Postat av: Maria Sanden

Den skulle jag gärna köpa men jag borde väl kanske inte heller äta nån efter en månads semester;)

2012-11-19 @ 13:43:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0