Torsdagsmys!

 
 
 
 

Igår var världens bästa T och hennes lilla H här på middag efter jobbet! Då passade jag på att göra en av våra favvorätter som jag tänkte dela med mig receptet av! Jag kallar rätten Tv kockens fläsk och spagetti då jag såg det göras på Nyhetsmorgon  för mer än 10 år sedan.. Det är så gott och enkelt, lite Asien inspirerat men med helt vanliga råvaror. Både T och jag tycker som sagt att det är supergott, dock går det inte riktigt hem hos resten av familjen men de är nöjda med vanlig spagetti och stekt fläsk!

Tv kockens fläsk och spagetti
 
Koka spagetti och stek fläsk
Skala och tärna 2 morötter
 
Marinad
3 msk soya
20 cl vinäger
1 vitlöksklyfta
1/2 dl olja
 
Blanda detta och låt morötterna ligga i tills spagettin är klar. Blanda i spagettin
 
Sås
1 burk creame fraise
1/2 lime
2 msk florsocker
 
Blanda såsen och ha i mer lime el socker efter smak, såsen ska vara lite sötsur.
 
Gott!
 
Efter middagen smakade vi på den lilla test Halloweentårtan. Frostingen var riktigt god, botten lite, lite torr och tyvärr hade moussen som annars brukar vara jättegod fått en bismak av nåt.. Hade i lite gul pastafärg för att förstärka färgen på den och det ska jag nog akta mig för i fortsättningen..
 
 
Mysigt var det att ha lite vardagsbesök och hinna tjöta ikapp lite!
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det bådar gott inför helgen! Håll hårt i tårtan när du öppnar dörren! Ett litet skelett ska skrämma dig! ;)

2012-11-03 @ 01:29:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0