Matransonering i Nässjö??

Ja, så såg det ut när jag körde förbi nya Willys ca 20 minuter efter öppning idag. Inte varje dag det är lång kö till en vanlig matvarubutik. Jag vände snabbt och åkte till Ica istället. Kan väl säga att det var fler än jag som tänkt den tanken. Skulle tippa på att halva Nässjö försökte handla mat vid 1830 idag :)
Som tur är så självscannar jag på Ica och dessutom skulle jag ju bara ha lite sallad och bröd så jag var hemma hos mina sjuklingar på ett kick igen. 
 
Än så länge verkar A:s vattkoppor vara ganska lindriga, han är rejält prickig men fortfarande ingen feber. Vi har tagit det lugnt och varit inne idag. På eftermiddagen var han trött och det kliade endel men blev bättre av potatismjöl. M är hemma ikväll och köpte med sig kylskum från Apoteket så förhoppningsvis räcker det för att lindra om det blir värre!
 
Mel och jag är väl inte heller helt hundra ännu..
 
Så här blir väl en bunt dagar med mycket bakning sen är det ju hög tid att adventsstäda och plocka ner alla adventssaker från vinden. I Helgen ska utebelysningen upp så det bara är att tända till advent :) Får väl se hur det går det ska visst jagas, åkas på julmarknad och ta hand om sjuka barn oxå.. 
Apråpå det, bor du på höglandet så är det julmarknad på Ljunga Park i Sävsjö lördag och söndag. Jag brukar alltid åka dit och fylla på förrådet av ost, korv, olja och annat smått och gott inför julen! Själva hantverksdelen brukar för min del vara snabbt avklarad men i matdelen har jag en förmåga att fastna ett bra tag! Väl värt ett besök  om du inte har fullt upp!
 
Tur det är reklampauser i Greys så jag hinner med att skriva lite! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0