Hela Sverige Bakar..

Då är jag bänkad framför veckans tvhöjdpunkt ( näst efter Greys såklart!)

Dagen försvann i ett huj idag oxå! Hinner inte hälften av vad jag planerar på morgonen.. Lite tvätt blev det iaf, lilltrollet fick åka tvättkorg ner till tvättstugan.

M har varit o shoppat på nån secondhand butik och fick med sig ytterligare skruv och mutterleksaker till A. Han jobbar hårt på att odla mekanikerintresset i tidig ålder. Kruxet var bara att det saknades beskrivning och bilarna var ej ihopsatta.. Så samtidigt med dagens hockeymatch (ja, de visar hockey nästan varje dag) fick pappan helt enkelt sätta sig och skruva lite själv för att kolla att alla delar var med och hur de skulle sitta. Gissar att det här blir helgens lilla projekt för M och A när jag och Mel är på andra äventyr.

Hann med en liten fyndrunda på Lidl oxå. De sålde små springformar för 20 kr!! Bakformar kan jag inte få för många av :) Den rektangulära behövde jag verkligen för den storleken har jag saknat.. Det blev även en ny hushållsvåg som lovar att mäta på grammet vilket kan behövas efter förra veckans väl salta tårtbottnar..

Snygg var den oxå men av nån anledning ville den bilden inte komma med :(

Bottnarna till lördagens lilla tårta är klara och hälften av packningen har jag koll på. Blir bara borta lör-sön så det ska inte behövas så mycket! 

Min fina syster och svåger är tryggt hemma efter 3,5 v i Sydafrika, hoppas på ett långt samtal imorgon :)

Kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0