Fortsättning Halloweentårta

Så här såg tårtan ut efter den kommit ur formen efter ca 1 dygn i kylen.

Jag ville prova en ny frosting inför en tårta som skall göras till helgen. 
Receptet har jag fått av Simone som har bloggen www.smulansbakblogg.bloggspot.se
 
Wipped cream cheese frosting
 
200g Mascarpone ost
200 Philadefia ost
3 dl grädde
1 nypa bakpulver
0,5 tsk äkta vanlijpulver
2 dl florsocker
 
Blanda ost, vaniljpulver och florsocker
Vispa grädden och bakpulvret hårt. ( bakpulvret gör att du kan vispa grädden längre utan att det blir smör)
Vispa lätt ihop frostingen

 

 

När jag täcker tårtor så brer jag först på ett tungt lager som ska hålla smulorna på plats. Ställer in tårtan i kylen en stund. Denna gång var det lagom med en lunchpaus för mig och Mel.

När det kommer till dekorering av tårtor är jag fortfarande en riktig nybörjare och provar lite olika tekniker så fort jag kan. Denna gång tog jag en "korgtyll" Wiltons 2B. 

Spindelnätet är gjort av Ohoj Hallonsås. De små fladdermössen är gjorda i socker, köpta på Strössel och annat. Råttan och spindeln är i plast..

 

 

Klart!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0