Fix och trix på hemmaplan

Jag är helt hopplös!!
Mel somnade vid halv nio och jag skulle bara skriva ett inlägg här för att sedan krypa ner i sängen och se ett avsnitt av Arne Dahls A-gruppen! Vad händer, jo jag fastnar i diverse bakgrupper på Facebook och lite bloggar. Skriver av recept och hux flux har nästan två timmar försvunnit. Oj bäst att skriva det där inlägget och komma isäng! Då vaknar Mel! Han vill inte vara ensam! Så fort jag lägger ner honom blir han ledsen igen. Nu myser han lite med sin pappa. Slutsatsen blir att klockan är mitt i natten och inget vettigt blivit skrivet :))

Dagen har rullat på, jag var i väg och handlade lite, bland annat en ny adventsstjärna. Samt kollade in nya Willys. Stort och inte en chans att hitta nånting, dessutom lördagsmycket folk, men fint var det såklart.

Eftermiddagen var vi ute hela familjen och hjälptes åt med julbelysningen. Har en fejkad granrisslinga med ljus till farstutrappan. En liten ren som rör på huvudet och äter på framsidan och min absoluta favorit flaggstångsjulgranen som hissas upp i flaggstången på baksidan!

Allt kom upp efter lite om och men. Provtändes och släcktes igen. Har lite svårt för att tända dem innan advent. Gillar inte det, samtidigt är det så otroligt mörkt och trist så det är svårt att låta bli oxå.. Ja ja nu är det klart iallafall och i veckan skall det bli fint inne!

Imorgon blir det en sväng till Ljunga Parks julmarknad med finaste T!
M och A har hockeybiljetter till imorgon men tyvärr så smittar väl A fortfarande så M får åka själv :(

Nu ska jag hämta mitt lilltroll och sova lite!
Kram och godnatt!

För några år sedan fick jag ett litet jullandskap som både är en ljuslykta och en speldosa plus att det åker runt en liten snögubbe på skridskor på en damm, av min fina syster! Ska väl helt ärligt säga att det inte varit det julpynt jag använt mest, kanske inte haft framme varje år... (Förlåt sis)

I dag tog jag dock fram den tillsammans med A och han älskade den! Så nu står den på hans lilla bord och det klingar bjällerklang i hela rummet. Jag satte i ett litet värme ledljus i ljushållaren men det var inte poppis, inget ljus skulle det vara. Bara musik och skridskoåkande! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0