Dagen blir rätt lång...

... när makens väckarklocka ringer 0400 och jag av nån outgrundlig anledning inte kunde somna om efter det..
Mina fina småtroll sov till nästan halv åtta men det hjälper ju inte så mycket när inte jag sover :(
Nu sover de igen iallafall och snart snart är det min tur!

Början på veckan har varit lugn. Igår var det myskväll med tjejerna i Vilande Nålen! Alltid lika kul att få träffas en vanlig vardagskväll, fika och tjöta lite! Vi försöker ses ungefär en gång i månaden och det är riktigt välbehövlig energikick för en trött småbarnsmamma :) (Fast jag är ju inte trött, jag är ju "ledig" ;)

Idag lämnade jag och Mel A på förskolan, därefter obligatorisk tisdagsshopping på Ica! Fixade lite ärenden på stan sen hem och fick i oss lite lunch innan det var hämtningsdags igen. Möttes av en riktig surpelle som inte fick ur sig mycket mer än ca 20 dumma mamma på vägen hem. Men efter en stund i sandlådan och lite mellis blev det bättre.

Under barnens lekstunder på dagen blir vårt hem mer och mer likt en krigszon.. A kastar ut alla Mels saker och Mel jagar glatt runt och leker med det han får tag i, dock brukar storebror visa vem som är snabbast och rycka till sig alla saker ca 2 sekunder innan Mel hinner fram till dem..
Inte lätt att vara liten.

Till min lycka åt Mel glatt upp den hemgjorda barnmaten jag kokat ihop till honom idag, 1-0 till mig. Eller kanske 1-10 om man räknar in alla måltider han inte ätit :)

Imorgon blir det promenad och lunch med härliga tjejer och barn i lilla Trästaden!
På torsdag blir det riktigt bebismys med en liten liten Olle :)

M blir borta ett par dagar så vi får re oss själva men det går fint. Riktigt trött på mitt sockerknarkande bara.. Det blir alltid värre när jag är själv! Vill bli av med min rassliga hosta nu och ta tag i träningen igen!

Sådär då var årets första glögg urdrucken och jag ska komma isäng. Håller på att se ifatt Arne Dahls Agruppen på plattan så det gör inget att det bara är skit på tv:n!

Sov gott!!

Ps jag har köpt " jultidningar" av en liten kille som sålde och mitt lilla paket levererades hit hem idag. En jättesöt kalastårtbok som säkerligen kommer komma väl till pass om några år! Familjekalender inför nästa år, vilket jag inte klarar mig utan! Några julkort och etiketter blev det oxå.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0