Vissa dagar..

..Är det inte meningen att jag ska gå upp alls!
Idag är en sådan dag! Fast kanske inte,har träffat två av mina finaste vänner under dagen och det är jag mycket tacksam för men i övrigt har det mest liknat kalabalik :/

Kom som bekant isäng alldeles för sent, frös som en hund! Det sista jag gjorde innan jag la mig var att kolla värmepumpen då jag tyckte det var väl kallt inne. Den visade dock inga konstigheter så jag gick till sängs i sockor, fleecetröja och med en sovsäck över täcket. Imorse tyckte jag fortfarande att det var kallt, dessutom inget varmvatten :(
Hade inte tid att göra nåt åt det då två barn skulle kläs och vi hade tid på barnmottagningen med Mel. Kom dit i tid, det gick bra. Sen en runda att fixa ärenden och lite matshopping på Ica. Väl hemma 15 minuter innan fina J&S kom för lite lunch. Insåg att det fortfarande inte funkar trots att pumpen är igång och visar rätt saker i displyen. Nu visar även diskmaskinen felmeddelande = inget varmvatten, ingen diskmaskin, kallt, disk i hela köket och lunchgäster..
Ja ja inga problem vi har ju vatten och el så det löser sig. Mat och fika samt en omstart av värmepump, resultatet blev mer disk fortfarande ingen värme.. Börjar på allvar inse att jag måste ringa jouren som kommer och kollar pumpen! Normalt sett när det blir strul med sånt här så brukar det bero på att en huvudsäkring gått, men då brukar alltid vissa delar av huset vara utan ström! Så var ej fallet nu utan det fanns ström överallt.. J&S byts mot T&H, ett samtal till Termia som mer eller mindre omgående kommer hit bara för att konstatera att det gått en huvudsäkring ute och en vanlig säkring inne.. Ja det var pinsamt och ja jag borde såklart kollat det!! Inget försvar har jag men med alldeles för lite sömn, lekande ungar i högervarv och lätt stressad hjärna blir det så ibland. Var så säker på att strömmen alltid är på eller av, har aldrig varit med om att den "går på halvfart"..
Man lär sig nåt varje dag och den stackars hantverkaren får väl åka hem och oja sig över fruntimmer som inte kan byta säkringarna själv..

Därefter hann jag med en helsanering av nerbajsad bebis och lyckades inte hindra 3 åringen från att somna så nu ser vi fram emot ännu en kväll med änglarna vakna till typ 22 :)

Diskberget i köket lär väl ta sin lilla tid att fixa till oxå, A behöver äta och duscha så det där inlägget om gårdagens tårta får helt enkelt vänta nån stund till!

Så glad att jag hann träffa och prata lite med mina fina vänner!! Det hade ju inte gjort ont om M kommit hem ikväll men så är inte fallet, vi möts i dörren imorgon kväll istället. Ser fram emot en lugn och ledig jul!!!

Slutgnällt för idag!!
Kram på er!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0