Det gick..

 

Lyckades hålla Mel vaken till lunch, sen sov han 2,5 timme! Vaknade vid 1400 och sov igen 2030 :))

Idag har det varit stor tvätt och bakdag!! Tvätt för att vi ska ha nåt att ha på oss under julledigheten..
Bak för att vi ska ha nåt att äta..

Baileyskulor, polkatryffel, apelsinknäck, ytterligare en sats skumtomtefudge samt bottnar till två tårtor ( en pepparkaksbotten och en chokladbotten)

Skumtomtefudgen måste jag ju ge er recept på nu när jag till och med gör en ny sats! Igentligen den tredje satsen då jag sumpade en som blev sockrig!

10 skumtomtar ( går att byta mot skumbananer el annat skumgodis)
2 dl socker
1dl grädde
50g smör
2-3 droppar röd hushållsfärg
100g vit choklad

Klipp godiset i små bitar och hacka chokladen.
Koka alla ingredienser utom chokladen tills godiset och sockret smält!!
Ta av från plattan och rör ner chokladen.
Häll i klädd form. Låt stelna och skär i rutor.


Hittade receptet i Bloggvärlden men kan inte minnas var..

Lite paketinslagning har vi hunnit med nu ikväll oxå. Kommer jag inte isäng väldigt snart så somnar jag nog på vägen dit :(

Sovgott, det ska jag göra!!

 

Oj, verkar som ett e föll bort från bilden. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0