Adventsfika

Jag har i ett par år försökt få till ett adventsmingelfika! Tanken har varit att bjuda in våra vänner från olika kretsar och ha lite öppet hus. Huvudsyftet är ju såklart att träffas och ha trevlig men oxå att få anledning till att baka :)

Tyvärr är ju just advent en svår tid att få till nåt, det är mycket som skall hinnas med, många att besöka, julbord och såklart dessa sjukor som drabbar framförallt oss med barn..

I söndags på tredje advent samlades vi dock en liten skara med fina vänner och hade en mysig fika!

Hade knåpat med lite bak och julgodis. Bland annat Pepparkaksmuffins med apelsingrädde, Cake pops och glöggbollar (vanliga chokladbollar där man byter ut kaffet mot glögg.)

Tårtan var ( som vanligt) från Louise Spis. Jultårta med saffran och choklad. Första gången jag gör en av hennes tårtor som inte faller mig i smaken alls. Jag har lite svårt för saffran när den blir stark i smaken och det blev den här, tog över för mycket. Det var lite synd tycker jag. Gästerna åt och sa att den var god men de kan ju ha varit snälla :)

Det positiva med att varken jag eller M tyckte om den, var att jag igår kunde ge bort den till J som absolut trodde den skulle göra succé på hennes jobb. Alltid roligt när jag kan glädja någon och det är mycket roligare att ge bort en halv tårta istället för att slänga. Tycker inte alls om att slänga det jag bakat!!


Kommentarer
Postat av: J

MUMS!!!!!

2012-12-18 @ 20:28:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0